יום שישי, 22 ביוני 2012

לזניה בשרית - הכנה ביתית

לא סבלתי לזניה כי זה אף פעם לא הצליח לי, הבצק  (שלא היה צריך לבשל קודם) תמיד התייבש למעלה ולרוב לא נאכל, אבל כשכבר הייתי מעיזה ומכינה לזניה, לרוב זה היה משהו פשוט ביותר, שכבות של עלים עם קוטג' ורסק עגבניות,(כי משום מה יש תפיסה שכל לזניה חייבת להיות עם רסק עגבניות). ועדיין היבש שלמעלה לא היה טעים.

במתכון הנוכחי נתקעתי במקרה בבישולוג, כשחיפשתי משהו אחר לגמרי, אימצתי אותו עם כמה שינויים ושידרוגים משלי. מה שמיוחד במתכון הזה -הוא העלים שמכינים לבד כמעט כמו באיטליה ועוד לפני שאתם מספיקים לומר- "אבל אין לי מכונת פסטה" ומוותרים על המתכון, אגיד לכם- לא צריך- גם לי אין.  {לקרוא את הוראות הכנת בצק לפני שמכינים –משהו שאני לא עשיתי והצטערתי..}



רכיבים:
בצק:
2 כוסות קמח
3 ביצים
3 כפות שמן זית
חצי כפית מלח
דוגמא למלית בשרית:
500 גרם בשר טחון (אפשר יותר אצלי זה פשוט קפוא במנות של 500)
בצל קצוץ דק
גזר חתוך לקוביות- אני שמה 1-2
2 סלסלות פטריות  חתוכות (לרוב שמפיניון, אבל אפשר לגוון ואפשר גם יותר)
אבקת שום, ירק טרי שיש בבית (שמיר או פטרוזיליה) כמה שאוהבים
מלח פלפל
שמן זית או קנולה
חופן עגבניות שרי או 2 עגבניות

הכנה:
1.       לשים בקערה ½ 1 כוסות קמח ושאר החומרים ולהתחיל ללוש בצק להוסיף את יתרת הקמח לפי הצורך , עד שהבצק יתקבל אחיד  ונעים אך דביק מעט- לשים במקרר לפחות לשעה.
2.       בינתיים להכין את המלית שאתם רוצים: לטגן במעט שמן את הבצל וקוביות גזר, להוסיף בשר ושאר ירקות לאדות מעט (אחרי סגירה ראשונית של בשר אני סוגרת את המכסה ומנמיכה את האש מעט כ5-10 דקות). מטבלים את הכל ומסירים מהאש
3.       מוציאים את הבצק מהמקרר, מחלקים ל3 ומרדדים שיכסה תחתית התבנית והדפנות.
4.       מחממים תנור ל200 מעלות
5.       משמנים את התבנית בתרסיס שמן או בנייר ספוג בשמן, ושמים מעל מחצית מהתערובת
6.       מניחים מעל את העלה השני, ואת שאר התערובת ומכסים בעלה שלישי ומהדקים  את הקצוות
7.       מפזרים מעל עגבניות שרי או עגבניות רגילות חתוכות לפרוסות , מטפטפים מעט שמן זית ושופכים כחצי כוס מים. מכסים את התבנית בנייר אלומיניום ואופים כ40 דקות
8.       מסירים את האלומיניום ואופים עוד 10 דקות

 הערות וטיפים
כאן דווקא מאחלים שהבצק יתייבש מעט מלמעלה ומלמטה – רק אחרי שתנסו תוכלו להבין למה.
אני מביאה מלית לדוגמא שעובדת אצלי. אתם מוזמנים לשנות ולגוון ולעשות את הלזניה עם כל מלית שאתם אוהבים, בטח אם יש לכם רוטב בולונז מוכר ואהוב הוא יכול להוות אחלה מלית




במקרה זה השתמשתי בשאריות בשר, שהספיק רק לשכבה אחת- מעל פשוט שפכתי אפונה מופשרת . יצא טעים.
ברגע שיהיה מתכון חלבי מוצלח אפרסם את המתכון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה