יום חמישי, 21 ביוני 2012

פסטה עם טונה

כן מזעזע ככל שיהיה – קיבלתי השראה ממנה "אמריקאית" .  קצת קשה לחשוב על חומרים שאמורים להיות דומים לזה בארץ, אבל זה בדיוק המקום להעז ולגוון ולנסות.
הכל התחיל מחיפושיי אחרי שמנת לבישול (מה קשה??!! שמנת מתוקה מופחתת שומן- לא כאן), מצאתי את מה שהם קוראים- cooking cream, לעולם לא טעמתי קרם פרש אבל לדעתי זה מאוד קרוב לזה במרקם וטעם. ולמיטב ידיעתי, היום את קרם פרש לא ניתן למצוא בקלות  גם בארץ.
אחד המתכונים המצורפים  היה פסטה עם טונה והקרם פרש הזה ואני ניסיתי (עם שמנת מתוקה אמנם) אבל זה בהחלט אמור להתאים למצרכים בארץ – לפחות מבחינת טעם.)

רכיבים:
כחצי חבילת פסטה מבושלת (אין חוקים מה שאוהבים)
2 קופסאות טונה מסוננות (אצלי בבית יש רק טונה במים)
כוס אפונה ירוקה (מופשרת)
1 שמנת לבישול
כ-100 גרם גבינה צהובה מגורדת
מלח פלפל
הכנה:
מערבבים בקערה את הפסטה, אפונה, טונה ואת השמנת לבישול מטבלים במלח פלפל ומעבירים לתבנית פיירקס (או תבנית חד פעמית או כל דבר שיכול להיכנס לתנור ואחר כך גם להיראות יפה על השולחן), מכסים בנייר כסף ואופים בתנור בחום 1800 כ-20 דקות, מוציאים מהתנור, מסירים את נייר הכסף, מפזרים מעל את הגבינה הצהובה ומחזירים ל-5-10 דקות נוספות עד שהגבינה נמסה ומזהיבה מעט.
איזה שינויים עשיתי?
כמובן השמנת במקום הקרם לבישול,
הגבינה הצהובה, תתפלאו לשמוע- לא מופיעה בכלל במתכון המקורי
מה שכן מופיע, זה פירורי קרקרים מלוחים (8 קרקרים) מעורבבים בחמאה (כף אחת מומסת), ומוסיפים אותם בדיוק בשלב של הגבינה. וגם אז מחזירים לתנור.
בפעם האחרונה שכחתי, ודי בכוונה אני לא רושמת במתכון: במקור ממליצים להוסיף גם קופסת שימורי פטריות. שימורי פטריות כאן מגיעים בקופסאות קטנות פי 3 ממה שיש בארץ וגם הפטריות בהן חתוכות קטן ואלגנטי. משאירה לשיקולכם האם להוסיף.
מה שכן הוספתי בפעם האחרונה היה בצל ירוק חתוך דק, תוספת מעניינת למי שאוהב בצל ירוק חצי חי בתבשיל סופי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה