יום רביעי, 19 בספטמבר 2012

לחמניות ממולאות

טוב כנראה שרוסיה שבי מחפשת לצאת החוצה. בזמן אחרון מתחשק לי לחמניות ממולאות. אני רוצה להכין את אלה עם הבשר, וכבר ניסיתי מתכונים שונים לבצק. וניסיתי לדמיין ולחשוב על מליות שונות, (טוב לא הגעתי לנסות את המליות הרוסיות המסורתיות כגון כרוב, בצל ירוק עם ביצים קשות וכדומה)
היום החלטתי להכין פיצה לארוחת ערב וכיוון שזה רק שלושתינו אז פיצה אחת תספיק, ואילו הבצק שמכינים הוא לרוב מספיק ל-2 פיצות או לחילופין כפי גילינו היום פיצה ו-10 לחמניות ממולאות.


לחמניה עם הפטריות
 הבצק:
2 כוסות קמח מלא
2 כוסות קמח רגיל
3.5 כפיות שמרים יבשים
כף סוכר
1.5 כפיות מלח
3 כפות שמן
1.5 כוסות מים פושרים

הכנה:
בקערה מערבבים את הקמחים עם השמרים, לאחר מכן מוסיפים את יתר החומרים והמים להתחיל מכוס אחת ולהוסיף במידת הצורך עד שמתקבל בצק חלק אך לא דביק מידי.
מתפיחים עד שבצק מכפיל את נפחו (בקערה משומנת, מקום חמים וחשוך)
אפשר כמובן מכל הכמות להכין לחמניות והמילוי כרצונכם אני כאמור הכנתי רק מחצי.
את מחצית הבצק חילקתי ל-10 כדורים שווים (בערך) כל כדור "פתחתי" על כף היד שמתי את המילוי , סגרתי והנחתי על תבנית עם הסגירה כלפי מטה

היום בתפריט (10 לחמניות סך הכל)
לחמניות עם מילוי סלט פלפלים קלויים (שהיה במקרר : פלפל קלוי, לימון שום שמן זית) עם גבינת פטה כבשים . את הפלפלים ייבשתי מנוזלים וגבינה חתכתי לקוביות. 
לחמניות עם מילוי נוסף הינו פטריות (חתוכות דק ומאודות עם מעט מלח ושמן במחבת בתוספת שמיר ופטרוזיליה) לוודא שגם פה לא יגיעו יותר מידי נוזלים למלית.

את הלחמניות הברשתי במעט שמן (אפשר גם ביצה) ופיזרתי על חלק מהן זעתר, ועל חלק שומשום וקצח.
בערך 15 דקות בתמנור כ-190 מעלות.
פיצה מהחצי השני של הבצק (עם מילוי של גבינה בקצוות)
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה