יום שלישי, 30 באוקטובר 2012

חציל בסגנון סיני

היסטוריה של שימוש שלי בספרי בישול, להבדיל מהיסטוריה בכלל, מתחילה איפשהו... איי שם מהפעמים הראשונות שחחפשתי לדעתי מתכון למוקפץ (לפני עידן האינטרנט)  ועיינתי בספרו של אהרוני על הבישול הסיני. נתקלתי במתכון של סלט חצילים. (מכל הרכיבים של הרוטב הרשומים בספר היה לי אולי רק רוטב סויה, בצל ירוק ושום) אז אילתורים- את היין הלבן החלפתי באדום, שמן שומשום (לא היה לי מושג מה כל כך מיוחד בו) בשמן רגיל - ומי זה ג'ינג'ר בכלל לא ידעתי..
הרבה ניסיונות והכנת החצילים פעם אחר פעם, עם אילתורים ותוספות השאירו אצל המשפחה שלי זיכרון לחציל פיקנטי, בעיקר בזכות השום והבצל קליל ושונה מאוד מכל סלט חצילים מוכר
חציל בסגנון סיני


רכיבים:
1 חציל מקולף מן הקליפה וחתוך לרצועות עבות (קצת יותר גדול מצ'יפס)
4 שיני שום קצוצות דק (אפשר יותר)
1 כפית ג'ינג'ר קצוץ
3 כפות רוטב סויה (במקור רוטב סויה בהיר- לעולם לא ניסיתי)
3 כפות יין לבן יבש (אם אין אפשר לשים מיץ לימון)
1 כף חומץ רגיל
1 כפית סוכר (אפשר טיפה יותר לרוטב מתקתק יותר)
בצל ירוק קצוץ דק - לא הייתי מוותרת
1 כפית שמן שומשום (אם לא אוהבים או אם אין אפשר לוותר)
מלח, פלפל.

הכנה:
בשלב ראשון מאדים את החציל בפרח אידוי , או כמו שאני עושה - פשוט מבשלת אותו במים רותחים (כי לרוב החציל לא נכנס כולו לפרח ולעשות נגלות זה לא בשבילי) . מאדים/מבשלים עד שחציל רך ושקוף קצת בערך 10-15 דקות.
במקביל מערבבים כל רכיבי רוטב חוץ מבצל ירוק, בכלי שבו נשמור את חציל.
לסנן את החציל ולהעביר לכלי עם הרוטב ולערבב היטב .
אחרי שהכל מתקרר לטמפרטורת החדר מוסיפים בצל, טועמים ובודקים אם יש צורך לשפר. מכסים את הכלי ומקררים לפחות שעתיים לפני הגשה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה